han-yvonne-bali.reismee.nl

Sanur -Bali

Sanur -Bali 25-11/26-11

Vrijdag richting de rotstempel in Uluwatu. De rit duurde lang, t was erg druk zodat we in de file stonden. Aangekomen bij de tempel regende t warm water. Om de tempel heen lopen wilde makaken. Je moest alles opbergen qua zonnebrillen en petten etc. Ze grissen t zo bij je vandaan. Je mag ze ook niet rechtstreeks in de ogen kijken, dit ervaren zij als een bedreiging. Dus gewoon er langs lopen alsof ze er niet zijn :-). De tempel ligt op een rots aan zee. Prachtig uitzicht en de klotsende golven onder aan de klif. Bij de tempel is een openluchttheater, waar een traditionele Balinese dans, de Kecak, werd opgevoerd. Erg leuk om te zien. De zangers/ dansers doen dit zonder muziek. Alleen hun eigen klanken en zang begeleiden hen. Mooie kleding en grappige figuren uitgebeeld. Aan het einde van de voorstelling lopen ze door het vuur en schoppen ze het brandende hooi in het rond. Na de voorstelling in donker terug met t busje. Onderweg stoppen we voor de avondmaaltijd. Wij hadden een heerlijke visschotel. Om half elf weer terug in t hotel. Zaterdag hebben we vrij. Lekker kalm aan en s'middags met de shuttle bus van t hotel naar t centrum van Sanur. Daar was een grote shoppingmall en we hebben een heel eind door Sanur gelopen. Terug een taxi gepakt omdat we niet bij de opstapplaats van t busje waren. We waren al vrij dicht bij t hotel, maar lopend was t nog een heel eind

Peter en Linda

Ja 5 jaar geleden waar wij erbij;-)
Wat vond ik het daar eng bij die apen!

Paul molenaar

We hebben daar meegemaakt, dat een al een bril van een Japanse vrouw afgriste en wegrende naar een klif. De reisgids ging erachteraan en ruilde (werkelijk!!!) de bril voor een banaan!! De vrouw gaf de gids een behoorlijke fooi en iedereen weer gelukkig. Volgens mij een bijna dagelijks ritueel!!! Dus zelfs de apen verdienen aan de toeristen. Geniet ze, de wereld is daar geweldig!

Paul molenaar

Sorry, al moet zijn aap