han-yvonne-bali.reismee.nl

Sanur -Bali 19-11 t/m 22-11

Sanur -Bali 19-11 t/m 22-11

Zaterdagmiddag zijn we vanuit huis vertrokken. Na Buffy te hebben afgeleverd bij t pension doorgereden naar Schiphol. Zonder oponthoud waren we om 17.00 uur op t vliegveld. Veel te vroeg maar dit liever dan in de stress dat we te laat zijn. Om 21.10 vertrokken, en om 23.00 uur (16.00 ned.) tijd waren we in ons hotel op Bali. Sanur Paradise Plaza. Na 1 nachtje in de ons toegewezen kamer, hebben we om een andere kamer gevraagd i.v.m verbouwings werkzaamheden. De kamer die we nu hebben zit helemaal achteraan en is lekker rustig, ook omdat er fonteinen de hele dag stromen. Verder een mooi hotel, netjes, en vriendelijk personeel. Maandag hebben we een rustdag. Even acclimatiseren en info ontvangen van de host van Corendon. Heerlijk gezwommen en geluierd. Dinsdag hebben we de eerste excursie gedaan. De dag begon goed, ik had n.l. de wekker een uur te laat gezet, Han ontdekte t. Zodat we nog 20 min. hadden om ons verder aan te kleden en wat broodjes bij elkaar te graaien bij t ontbijt. Al met al hadden we t makkelijk kunnen redden omdat de bus later kwam. De tour vandaag is over het noordelijk deel van t eiland. Met 7 mensen in een minibus hadden we een rit van 250 km voor de boeg. Onderweg heel veel rijstvelden gezien in allerlei verschillende stadia van groei. We zijn ook uitgestapt om eeen klein wandelingetje te maken tussen de velden. Zo kon je beter de niveau verschillen zien en de irrigatie van de rijstvelden. Naast de rijstvelden wordt er ook cacao, bananen, casave en ander fruit verbouwd. De groeitijd van de rijst is 3 maanden. Men verbouwd dit 3x per jaar en 1x pinda's, zoete aardappel of iets dergelijks. De eerste stap die ik deed (Yvonne) stapte ik in zo'n slootje die onzichtbaar was door begroeiing :-). Gelukkig viel de schade mee, alleen mijn schoen onder de modder, zelfs mijn sok was nog droog. Bij de koffiestop onderweg weer prachtige foto's kunnen maken van het uitzicht. Onderweg begon t helaas flink te regenen. Meer hozen. Wat t maken van foto's bemoeilijkt. Na een rit over een weg met veel haarspeldbochten kwamen we aan in Lovina Beach, waar we hebben geluncht. S'morgens vroeg kun je hier dolfijnen spotten, maar daar waren wij te laat voor. Verder onderweg een plaatselijke warenmarkt bezocht. Toch zie je veel procucten die wij ook hebben in Nederland. T mooiste vonden wij t bezoek aan de Ulin Danu Tempel op een eilandje in t kratermeer van Beratan. Het meer is onstaan in een krater van een uitgedoofde vulkaan. Door regenwater heeft t zich gevormd. T was daar heel stil. Op t complex was ook een hotel gebouwd. Na dit bezoek weer terug naar t hotel. Omstreeks half zes waren we er weer. Morgen weer een dagje luieren bij t hotel.

Wibbina

Weer bedankt voor jullie mooie verhaal!! Geniet ervan! Xx

Thea

Ik geniet weer volop mee!